Monday 15 August 2011

သူခိုးဖမ္းပြဲ

အဲဒီလို အားလံုးၿငိမ္ၿပီး ေ၀ခြဲမရ ျဖစ္ေနတုန္း ေက်ာက္ဖ်ာဒိုး ရြာသူႀကီးက ထေျပာလုိက္တယ္။ “မျဖစ္ဘူး ရြာထဲမွာ ဒီလိုလုပ္လို႔ မျဖစ္ဘူး”တဲ့။

သူႀကီး အသံလည္း ၾကားေရာ အုတ္စက္ ပိုင္ရွင္က “သူႀကီး ေျပာတာ မွန္တယ္။ ဒါရဲနဲ႔ ေျဖရွင္းရမယ့္ ကိစၥ ရဲတုိင္မွ ရမယ္” သူႀကီးနဲပ အုတ္စက္ပိုင္ရွင္ တစ္ေယာက္တစ္ခြန္း ေျပာေနတာ နားေထာင္ၿပီး ဦးပဥၥင္းတင္ထြန္း ၿငိမ္က်သြားတယ္။ ရင္ထဲမွာ ဆုိးဆိုးဆတ္ဆတ္ တုန္လြန္းလို႔ အျပင္ပန္း ၿငိမ္က်သြားတယ္ ဆုိတာ ရံုးခန္းထဲက လူေတြ အားလံုး သိလုိက္ၾကတယ္။ ဟုတ္တာေပါ့ေလ။ ကုိရင္ေလး ဘ၀ကတည္းက စာဖတ္၊ စာတတ္ခဲ့လုိ႔ ပထမငယ္ ၿပီးတဲ့အထိ ရြာရဲ႕ ခ်ီးေျမႇာက္ခံ ကုိရင္ေလး ဘ၀၊ ေနာက္ ဦးပဥၥင္းငယ္ ဘ၀၊ အဲဒီလုိ ငယ္ျဖဴဘ၀နဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေနတုန္း ျဗဳန္းဆို လူထြက္ ခ်င္လွခ်ည္ရဲ႕ တငုိငုိ တရယ္ရယ္ ဘယ္လုိမွ တားမရေတာ့ ခမည္းေတာ္နဲ႔ မယ္ေတာ္က မ်က္ရည္ စက္လက္နဲ႔ လူထြက္ ခြင့္ျပဳ လုိက္ရတာကိုး။

သား ဘုန္းႀကီး “ေက်ာင္းထုိင္ ျဖစ္လာရင္”ဆို တဲ့ အေတြးနဲ႔ ေဆာက္ေနတဲ့ ရြာဦးေက်ာင္းက ႏွစ္ထပ္ ေက်ာင္းေဆာင္ႀကီးကလည္း လူတစ္ဖက္ေလာက္ ရွိတဲ့ ကြၽန္းလုံးေတြ၊ ကႏုတ္႐ုပ္ႂကြ ေတြနဲ႔ ဥပုသ္ႏွစ္ရက္ေလာက္ ရြာသားေတြ “အားကူ”လုိက္ ရင္ ၿပီးေတာ့မွာေလ။ အခုေတာ့ အင္မတန္ ႐ိုးသားတဲ့၊ ေအးခ်မ္းတဲ့၊ ေက်ာက္တုံး ေက်ာက္ဖ်ာေတြ ေပါတဲ့ စပါးစုိက္၊ ပန္းစိုက္ မိ႐ိုးဖလာ ေတာင္သူယာလုပ္ ေတြရဲ႕ ေက်ာက္ဖ်ာဒုိး ဆိုတဲ့ ရြာကေလးမွာ အိမ္ေထာင္စု ဇယားတစ္ခု ထပ္တုိးလုိ႔ အဲဒီ အိမ္ေထာင္စု ဇယားမွာ ဦးပဥၥင္းတင္ထြန္းက အိမ္ေထာင္ဦးစီး ေနရာမွာ ခံ့ခ့ံ ထည္ထည္နဲ႕။ ေနာက္လုိက္ ငယ္သား သုံးေယာက္ကို ဦးေဆာင္ရင္း ေလာကဓံကို အ႐ႈံး မေပးဘဲ ၾကံ့ၾကံ့ခံ ရင္ဆုိင္လ်က္ပါေပါ့။

သားေက်ာင္းထုိင္ ဘုန္းႀကီး အျဖစ္ကို ရည္စူး စိတ္ကူးၿပီး ေက်ာင္းေဆာင္ႀကီး ေဆာက္လွဴခဲ့တဲ့ ေက်ာင္းဒကာ ခမည္းေတာ္ႀကီးခမ်ာ လည္း သားဦးပဥၥင္း လူထြက္ ရဲ႕ ေလာကီေရးရာ မသိတတ္၊ မလိမၼာမႈေတြ၊ ေျမးႏွစ္ေယာက္ရဲ႕ မ၀ံ့မရဲ စိတ္ငယ္ငယ္ ခေနာ္နီ ခေနာ္နဲ႔ ပုံပန္း ေတြကို ၾကာရွည္သက္ျပင္း ခ်ခြင့္ မရခဲ့ရွာဘူး။ အငယ္ေလး အခါမလည္ခင္ ဆုံးရွာပါေရာ။

အခုေတာ့လည္း မိသားစု ၀မ္းစာအတြက္ စပါးစုိက္၊ ေနာက္ ရန္ကုန္အထိ တင္ရတဲ့ ဂႏၶမာပန္း၊ သစၥာပန္း အခု အသစ္ေပၚတဲ့ မ်ဳိးဆန္းေတြ ကီလုိတဲ့၊ ဟသၤာ မ်က္လုံးတဲ့၊ ခ်က္စိမ္းတဲ့၊ ဘုိမတဲ့ လွလုိက္တဲ့ ပန္းေတြ၊ ဆန္းလုိက္တဲ့ နာမည္ေတြ။ ပြဲ႐ုံမ်ဳိးခ်ေပး သမွ်ေရာ ကိုယ္တိုင္ေကာင္း ႏိုးရာရာေရာ ပန္းမ်ဳိးစုံ စုိက္တယ္။ ပန္းေတြေပၚတဲ့ ရာသီဆိုရင္ ပြဲ႐ုံက ရန္ကုန္ ကားအမီ ပန္းျဖတ္၊ ပန္းစည္း တစ္အိမ္လုံး လက္မလည္ေအာင္ လုပ္ေနရတာနဲ႔ ရြာဦးေက်ာင္းက ပန္းအုိးေတာင္ ပန္းညိႇဳးတိုင္း မထုိးျဖစ္ေတာ့ဘူး။ ဥပုသ္ရက္ ေရာက္မွ ပန္းစည္းကေလး ကုိင္ၿပီး ေက်ာင္းတက္ ျဖစ္ေတာ့တာကိုး။

ေနာက္ တစ္ရြာလုံး စုိက္ၾကတဲ့ ခရမ္းခ်ဥ္မွာေတာ့ ဦးပဥၥင္းတင္ထြန္းက ဗိုလ္စြဲ တယ္။ မုိးေမွာင္ႀကီးက်လာ ၿပီးရင္ ျဖစ္တတ္တဲ့ “႐ိုးမဲ” ဆုိတဲ့ေရာဂါ၊ အဲဒီ ေရာဂါက ကူးစက္ျမန္ဆိုေတာ့ တစ္ပင္၊ ႏွစ္ပင္ေလာက္က စျဖစ္လုိက္ တာ တစ္ပတ္အတြင္း ခရမ္း ခ်ဥ္တစ္ခင္းလုံး အပင္ေစ့ ကူးကုန္ေတာ့တာ။ ပထမပင္ စည္ေတြ အခတ္အလက္ေတြ မည္း၊ ေနာက္ေတာ့ အသီး ေတြမည္း တစ္ပတ္အတြင္း ပ်က္စီးေတာ့တာပဲ။

႐ိုးမဲၿပီးရင္ ခရမ္းခ်ဥ္ပိုး က်တာ။ “ရြက္လိပ္ပိုး၊ သီးလုံးေဖာက္ပိုး” အဲဒီလုိမ်ဳိး ပိုးေတြက်ရင္ TV က ေၾကာျငာတဲ့ ေရႊဆိုက္ပါတုိ႔၊ ကရာေတးတုိ႔ သုံးရတာပဲ။ ဒါေပမယ့္ ထူးျခားတာက သုံးတဲ့ေဆး အတူတူကိုပဲ တစ္ရြာလုံး ခရမ္းခ်ဥ္ေတြ ပ်က္စီးၾကတယ္။ ဦးဇင္းတင္ထြန္းက မပ်က္စီးဘူး။ ေျပာမယ္ဆိုရင္ အျခား အခင္းေတြနဲ႔ ေခ်ာင္းကေလး ျခားတာပဲ ေျပာလုိ႔ရမယ္။ ခရမ္းခ်ဥ္ အပင္ ၂၀၀၀ ေက်ာ္ကုိ လင္မယားႏွစ္ ေယာက္တည္း အတက္ျဖတ္တဲ့ ရက္မွာ အတက္ျဖတ္၊ မိုးေ၀းလုိ႔ ေရေလာင္းရမယ့္ ရက္ကို ေရေလာင္း၊ ေပါင္းလုိက္မယ့္ ရက္ကို ေပါင္းလုိက္၊ ႐ိုးမဲ အတြက္ ေဆးဖ်န္း၊ ပိုးက်တဲ့ အတြက္ ေဆးဖ်န္းအားလုံးက ႏုိင္ႏိုင္နင္းနင္း လိမ့္ပတ္ကို လည္လုိ႔။ သန္စြမ္းတဲ့ ခရမ္း ခ်ဥ္ပင္ျဖစ္ေအာင္ အလုံးႀကီး အသီးလွတဲ့ ေရာင္းတန္း၀င္ ခရမ္းခ်ဥ္သီးေတြ စံလြန္ထြက္ေအာင္ ပါဏာတိပါတာလည္း ေ၀ရာမဏိ ႏိုင္ေတာ့ဘူး။

ပြဲ႐ုံက မ်ဳိးေပး ေဆးေပးၿပီး စုိက္ခုိင္းတဲ့ မုန္ညင္းထုပ္ ေတြ၊ ပန္းေဂၚဖီ အျဖဴေရာင္ ေတြ၊ ပန္းေဂၚဖီ အစိမ္းေရာင္ေတြ ကုိယ္တုိင္စုိက္တဲ့ ခရမ္းခ်ဥ္ ဘာပဲစိုက္စုိက္ မလြတ္ ကင္းႏုိင္တဲ့ ပိုးသတ္ေဆးမ်ဳိး စုံ ငယ္ကတည္းက ရြတ္ဖတ္ လာခဲ့တဲ့ ပါဏာတိပါတာ ဆုိတာ မိသားစု ထမင္းလုတ္္ ေအာက္မွာ ေခါင္းမေထာင္ ႏိုင္ေတာ့ဘူးေလ။

ကုိယ္ယုံၾကည္တာကို ကုိယ္လုပ္တာဟာ သစၥာ တရားလုိ႔ပဲ ဦးပဥၥင္း လူထြက္က ခံယူတယ္။ သာသနာ့ ေဘာင္မွာတုန္းက သာသနာကုိ ယုံၾကည္ ေလးျမတ္ၿပီး ဓမၼ ေဒသနာေတာ္ မွန္သမွ် အာဂုံ ေဆာင္ႏုိင္ေအာင္ အားထုတ္ခဲ့တယ္။ တစ္ဆင့္ျပန္ၿပီး ပညာေ၀မယ့္ စာခ် ကိုယ္ေတာ္ႀကီး အျဖစ္ကို ရည္မွန္းၿပီး ႀကိဳးစားခဲ့တယ္။

ေနာက္ ကိုယ္တုိင္က သာသနာ့ ေဘာင္မွာ မေပ်ာ္ပိုက္။ အိပ္အိပ္၊ စား စား တရားမသိ ကာမဂုဏ္မွာပဲ ပိုက္ကြန္ထဲ ငါးၿငိသလုိ ၿငိ ခ်င္လာမွေတာ့ စိတ္ဆင္းရဲ မခံႏုိင္ေတာ့ဘူး။ ပစၥဳပၸန္ တည့္တည့္ ႐ႈျဖစ္ခဲ့တာကိုး။ လူ႔ဘ၀ ေရာက္ေတာ့လည္း မယားေကြၽးမႈ၊ သားေကြၽးမႈသာ အဓိက။ ဦးပဥၥင္းဘ၀က ခါး၀တ္ ပုဆိုးလုိ ျမဲခဲ့တဲ့ ငါးပါးသီလည္း မျမဲႏိုင္ေတာ့ ဘူး။ ကုန္ေတြ ေစ်းတုိးေတာင္း၊ ကိုယ္ေတာင္းတဲ့ ေစ်းရႏိုင္ဖုိ႔ မပ်က္စီးဘဲ ပ်က္စီးတယ္ ေျပာရ၊ ျမတ္ရဲ႕သားနဲ႔ မျမတ္ဘူး ေျပာရ။ ညည္း ခ်င္းမ်ဳိးစုံကို အုိက္တင္ပါပါ ညည္းျပရ၊ အဲသလုိ ညည္းျပ ရရင္ ဦးပဥၥင္းတင္ထြန္းက မ်က္စိ မိွတ္မွိတ္ၿပီး ေခါင္းကို ေလးေလးပင္ပင္ ခါခါၿပီးမွ ညည္းတာ။ ပြဲ႐ုံပိုင္ရွင္ကေတာ့ ဦးပဥၥင္းလူထြက္ ဂုဏ္ပုဒ္ကိုပါ ေပါင္းစပ္ၿပီး ႐ိုး သားလွတဲ့ ျပကြက္ အျဖစ္နဲ႔ ေလးေလးနက္နက္ ယုံၾကည္တာ။ တကယ္တမ္းေတာ့ မုသာ၀ါဒ ေျပာရတဲ့ ပါးစပ္ကုိ ရွက္ၿပီး မ်က္စိ မွိတ္ထားတာကိုး။ အေၾကာင္းသင့္ခ်င္ေတာ့လည္း အဲသလုိပါပဲ။ စား၀တ္ေနေရးသာ အဓိကအက် ဆုံးလုိ႔ ယုံၾကည္ေနမွေတာ့ ငါးပါးသီလ မျမဲတာဟာ ဘာမွ မဆန္းတဲ့ သာမည ျဖစ္သြားေတာ့တာ။

စုိက္ခင္း၊ ပ်ဳိးခင္းေတြနဲ႔ အသက္ေမြးၾကတဲ့ ေက်ာက္ဖ်ာဒိုး ရြာကေလးဟာ ေန႔ လယ္ပုိင္းမွာ ၿငိမ္သက္တိတ္ ဆိတ္လုိ႔ က်ီးေစာင့္ၾကက္ႏွင္ လူအုိေတြကလြဲရင္ တစ္အိမ္သားလုံး ယာခင္းထဲ ဆင္းၾကရတာကုိး။ ညေန႐ိုးရီမွ ယာခင္းျပန္ေတြရဲ႕ ေအာ္သံ၊ ေခၚသံေတြနဲ႔ ဆူညံအသက္ ၀င္တာ။ ဒီ့ထက္ နည္းနည္း ပိုမ်ဳိးခ်ဳပ္ပလားဆိုရင္ ရြာလယ္ ဗီဒီယို႐ုံက သီခ်င္းသံ တညံညံနဲ႔ေပါ့။ ရြာထိပ္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ကေတာ့ ညပုိင္းနဲ႔ မနက္ပိုင္းမွာ ေတာင္သူေတြ ဆုံစည္းရာ၊ ညိႇႏိႈင္းရာ၊ ေဆြးေႏြးရာ၊ ျငင္းခုံရာ ေနရာေပါ့ေလ။

အဲဒီလုိ ၿငိမ္သက္ေအး ခ်မ္းတဲ့ ရြာကေလးရဲ႕ နံေဘးမွာ ႏုိင္ငံျခားကတဲ့ မိႈ႐ုံဆိုလား။ အဲဒါႀကီးၿပီးရင္ ေတာင္သူေတြကို သင္တန္း ေပးဦးမတဲ့။ အေဆာက္အအုံ ေဆာက္ဖုိ႔ အတြက္ ေျမေနရာ လာတုိင္း သြားတယ္။ သိပ္မၾကာဘူး အဲဒီ အေဆာက္အအုံ အတြက္ သုံးမယ့္ အုတ္ေတြကို တာ၀န္ ယူသြင္းမယ့္ အုတ္စက္တစ္ စက္ေပၚလာပါေရာ။

႐ိုးသား ေအးခ်မ္းတဲ့ ရြာသားေတြဟာ အုတ္စက္ အလုပ္သမားေတြကို ထူးဆန္း လုိ႔ေပါ့။ ကေလးငိုသံ၊ ဆဲသံ၊ ဆူသံေတြက အုတ္စက္နယ္ နိမိတ္ကိုေက်ာ္ၿပီး ေက်ာက္ ဖ်ာဒိုးရြာကေလးထဲအထိ ေ၀ စည္လုိ႔။ ရြာထဲက သီးပင္စား ပင္ေတြ လုိက္ေတာင္းတဲ့အသံ၊ ေစ်းဆုိင္၊ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ ေတြမွာ ပိုင္ရွင္က ေငြမရွင္း လုိ႔ စားစရာမရွိတဲ့အေၾကာင္း ညည္းညဴသံ၊ အေႂကြးေပးဖုိ႔ ေတာင္းပန္သံ၊ မူးမူး႐ူး႐ူးနဲ႔ သီခ်င္းေအာ္ဆုိသံေတြက ေက်ာက္ဖ်ာဒိုးရြာသားေတြကို အထူးတဆန္း ျဖစ္ေစခဲ့တယ္။ ပထမေတာ့ ထူးဆန္းအ့ံၾသ ရာက သနား၊ ေနာက္ေတာ့ ရြံကလည္းရြံ၊ ေၾကာက္က လည္းေၾကာက္ ျဖစ္လာၾကေတာ့တာ။

အဲဒီေနာက္ရက္ေတြမွာ ေတာ့ မထူးဆန္းေတာ့တဲ့ ျပႆနာေတြေပါ့။ လွမ္းထား တဲ့အ၀တ္ေပ်ာက္သြားတာ၊ ၾကက္ေတြ၊ ဘဲေတြတင္မက ဘူး၊ အိမ္ေမြးေခြးပါ ေပ်ာက္ ကုန္တာ။ တစ္ရက္ေတာ့ ဦးပဥၥင္းတင္ထြန္း အခင္းထဲ က ပန္းေဂၚဖီပြင့္ႀကီးေတြ လူ ေစာင့္ရွိရဲ႕သားနဲ႔ ေပ်ာက္ ေပ်ာက္သြားတယ္။ အိမ္စားဖုိ႔ ခုိးတာ မဟုတ္ဘူး။ စီးပြား ျဖစ္ခုိးေနတာ။

ဦးပဥၥင္းတင္ထြန္းက ဘယ္သူ႔မွ မေျပာဘူး။ ညညကို မအိပ္ဘဲ ေစာင့္တယ္။ တတိယ ဆန္းစလေရာင္ ကေလးက ေမွာင္ႀကီးမည္း ႀကီးညကို ခပ္မႈန္မႈန္ကေလး လင္းေနေစတယ္။ ျခင္ေတြ၊ ပိုးေကာင္ေတြ တ၀ီ၀ီ ေအာ္သံ ၾကားထဲ ၿငိမ္ၿငိမ္ကေလး ထုိင္ေနတုန္း မည္းမည္းအရိပ္ ေပၚလာတယ္။ စား၀တ္ေနေရး အတြက္နဲ႔ ငါးပါး သီလကို စကားေတာင္ အစမခံ ေမ့ထားတဲ့ လူ႐ိုးႀကီး ဦးပဥၥင္း တင္ထြန္းရဲ႕ ေဒါသက ဒီေနရာမွာ ေပါက္ကြဲေတာ့ တာပဲ။ သူခိုးက လုံး၀ မလႈပ္ႏိုင္ ေတာ့ဘဲ ေျခရင္းမွာ ပုံပုံ ကေလး လဲက်သြားေတာ့မွ ဦးပဥၥင္းအသိျပန္၀င္လာတယ္။ ဒါေပမယ့္ ၿပီးသြားၿပီေလ။ သူခုိးလက္ထဲက ပန္းေဂၚဖီ ပြင့္ေတြ ယူၿပီး အုတ္စက္ပိုင္ ရွင္ဆီသြားတယ္။

အိပ္ရာက အိပ္ခ်င္မူး တူး ႏိုးလာတဲ့ ပိုင္ရွင္က သူ႔ လူေတြေခၚစစ္၊ ဟုတ္တယ္ ငမိုးပဲ ၀န္ခံၾကေတာ့မွ ငမုိး ကို သြားထမ္းတဲ့လူကထမ္း၊ က်န္ခဲ့တဲ့ အမ်ဳိးေတြကလည္း ဦးပဥၥင္းတင္ထြန္းကုိ ၀ိုင္း ေတာင္းပန္တဲ့လူက ေတာင္းပန္၊ ဒါေပမယ့္ ဦးပဥၥင္းတင္ ထြန္းက မေက်နပ္ႏိုင္ဘူးတဲ့။ အဲဒီလုိနဲ႔ အခုလုိ ႐ုံးေရွ႕ ေရာက္လာၾကေတာ့တာ။ ငမုိးကေတာ့ အုတ္စက္ထဲကေန ေစာင္ပုခက္နဲ႔ ထမ္းၿပီးေခၚ လာခဲ့တာ ႐ုံးေရွ႕ၾကမ္းျပင္မွာ မလႈပ္ႏုိင္ဘူး၊ ေခြေခြကေလး။ လူကသာ မလႈပ္ႏုိင္တာ ပါးစပ္က ညည္းလုိက္ ညဴလုိက္တာ ရြာဦးေက်ာင္းက ခုိအုပ္ထက္သာတယ္။

ရြာသူႀကီး ေရာက္လာေတာ့ ငမုိးကိုၾကည့္ၿပီး ေတာ္ေတာ္ မ်က္ႏွာပ်က္သြားတယ္။ ၿပီးမွ...
“ဦးပဥၥင္း ဦးပဥၥင္း ဘယ္လို လုပ္လုိက္တာလဲ။ က်ဳပ္တို႔ေတာ့ အသိ ေပးေရာေပါ့ ဦးပဥၥင္းရာ”

ႏႈတ္က်ဳိးေနတဲ့ သူႀကီး ရဲ႕ေလသံက အျပစ္တင္သံ တင္မကဘူး။ စိတ္႐ႈပ္ေထြး သံပါေရာၿပီး ေလးေလးပင္ ပင္ႀကီး ထြက္လာတယ္။ ေဒါသနဲ႔ လက္လြန္ထားတဲ့ လူေျဖာင့္စိတ္တို ဦးပဥၥင္းတင္ ထြန္းလည္း တုတ္တုတ္မွ မလႈပ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ဦးပဥၥင္းတင္ထြန္းရဲ႕ အစ္ကို ၿမိဳ႕မွာ ေက်ာင္းေနခဲ့ဖူးတဲ့ ေတာသားလူလည္ ေမာင္ဦးကေတာ့ အရွည္ေတြး မိတယ္ ထင္ရဲ႕၊ ထြန္းေရႊ၀ါဘူး ငမိုး အစ္မကို လွမ္းေပးရင္း
“ကဲ၊ သူႀကီး။ ျဖစ္ၿပီးမွေတာ့ ဘာမွ မတတ္ႏုိင္ဘူး။ သူလည္း ေနာင္ၾကဥ္ေရာေပါ့။ တင္ထြန္း မင္းကလည္း ရဲတိုင္ မေနနဲ႔။ သူတို႔ခမ်ာ မရွိလုိ႔ ၾကံမိတာ ခြင့္လႊတ္လုိက္ ပါကြာ”

စဥ္းစားၾကည့္ေတာ့ ေမာင္ဦး စကားက သူ႔ဘက္လုိလုိ၊ ကုိယ့္ဘက္လုိလုိ။ တကယ္တမ္းက ေဒါသနဲ႔ လက္လြန္ၿပီးမွ ျပန္အမႈ ပတ္မွာကို ေၾကာက္ေနတာ၊ ရဲစခန္းကို မသြားရဲတာ။ ေမာင္ဦးစကားလည္း ဆုံးေရာ အုတ္စက္ပိုင္ရွင္က...
“ဟာ ဘယ္ဟုတ္မလဲ။ သူ႔အျပစ္နဲ႔ သူပဲ။ သူ႔ကို ဒီအတုိင္း လႊတ္လုိ႔ ဘယ္ျဖစ္ မလဲ။ ရဲစခန္းသာပို႔”

“စဥ္းစဥ္းစားစား လုပ္ ၾကပါဦး။ သူ႔ခမ်ာလည္း မလႈပ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ လမ္းစရိတ္ ေပးၿပီး သူ႔ရြာသာျပန္ ခိုင္းလုိက္ပါ”

ရြာလူႀကီးေတြနဲ႔ ေမာင္ဦး တုိးတုိး တုိင္ပင္ၾကၿပီးမွ
ေမာင္ဦးက “ကဲကဲ ရြာ ျပန္ဖုိ႔ လမ္းစရိတ္နဲ႔ မုန္႔ဖိုး ၂၀၀၀ ေပးလုိက္မယ္၊ ဟုတ္ၿပီလား”

“အဲဒီလုိလုပ္လုိ႔ ဘယ္ျဖစ္မလဲ။ ကြၽန္ေတာ့္အလုပ္ သမားေလ။ သူ႔အေပၚမွာ ေငြ ၁၀၀၀၀ ေက်ာ္ က်န္ေသးတယ္။ ေငြေၾကာင့္ ေျပာတာ မဟုတ္ဘူး။ သူ႔အျပစ္နဲ႔သူ ရဲစခန္းကိုပို႔ ဥပေဒ အတိုင္းပဲ ခံေပါ့။ ဒီလုိမလုပ္ရင္ ေနာက္လူေတြ ကြၽန္ေတာ္က ဘယ္လုိ ထိန္းမလဲ။ ေငြက်န္တဲ့ လူတုိင္း ဒီလုိခုိးၿပီး၊ ဒီလုိ အ႐ိုက္ခံၿပီး ဒီလုိသာ ရြာျပန္ ကုန္ရင္ ကြၽန္ေတာ့္အုတ္စက္ ပ်က္မွာေပါ့”

“အုိး က်ဳပ္ေမာင္လည္း ၾကည့္ၾကပါဦး၊ လႈပ္ေတာင္ မလႈပ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ကားလည္း စီးႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒီအတုိင္း ထားရင္ ကိုယ္က်ဳိး နည္းရခ်ည္ရဲ႕၊ ေဆး႐ုံသာပုိ႔ ပါ”

“ေအာင္မယ္ ကေလးမ ဒါခုိးမႈ၊ ဘာမွတ္လဲ။ က်ဳပ္က ႀကီးတဲ့ အမႈငယ္ေအာင္ မဟုတ္လည္း က်ဳပ္တုိ႔ရြာကို မွီၿပီး လာေနၾကတာ၊ သူတို႔ မလည္း တစ္ေန႔လုပ္ တစ္ေန႔ စားေတြပါ။ ရွားေတာ့လည္း ၾကံမိတာေပါ့။ ဟုတ္ဘူး လား သူႀကီး။ ကုိယ့္ရြာမွာ ျဖစ္တဲ့ ျပႆနာ သုိသုိသိပ္ သိပ္သာ ရွင္းလုိက္ပါ သူႀကီး ရာ”
အေျပာေကာင္းတဲ့ ေမာင္ဦးက ငမိုးအစ္မကို ေျပာရင္းနဲ႔ ရြာသူႀကီးကိုပါ တစ္ဆက္တည္း က်ဳံးသြင္းလုိက္ ေသးတာ။ အဲဒီလုိနဲ႔ တစ္ေယာက္တစ္မ်ဳိး ေျပာေန လုိက္ၾကတာ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ မခ်ႏိုင္ဘူး။ စိတ္မရွည္တဲ့ ရြာ လူႀကီးတစ္ေယာက္က
“ကဲ ကဲ၊ ဘယ္လုိလုပ္ ၾကမွာတုံး။ သူ႔ကို ဒီအတုိင္း ႀကီးထားလုိ႔ေတာ့ မျဖစ္ဘူး။ ရဲစခန္းလည္း မပို႔ခ်င္၊ ရြာလည္း မျပန္ခုိင္းဘူး ဆုိရင္လည္း တုိ႔ရြာက လြတ္ေအာင္ ရြာ့ အျပင္ထုတ္ထား၊ တစ္ခုခုျဖစ္ ရင္ ရြာနာတယ္”

ငမိုးရဲ႕ ညည္းသံျပင္း လာေလ ႐ုံးထဲက လူေတြ ၾကံ ရာမရ ျဖစ္ေလပါပဲ။ သူခိုး ငမိုးရဲ႕ မိသားစု ကလည္း မ်က္ျဖဴဆုိက္ေလ ဆရာႀကိဳက္ေလ ဆုိတာလုိ ငမိုးေအာ္သံ ထြက္လုိက္တာနဲ႔ ေဆး႐ုံ တင္ခ်င္သတဲ့။ အဲဒီ ေနာက္ကြယ္မွာေတာ့ ေလ်ာ္ေၾကး လုိခ်င္ေနတဲ့ စကားရိပ္ စကားေငြ႕ေတြေပါ့။ အုတ္ စက္ပုိင္ရွင္ကလည္း တရား ဥပေဒ ဆိုတဲ့ စကားက နည္း နည္းမွ မေလွ်ာ့ဘူး။ ေမာင္ဦးတို႔ ညီအစ္ကို ကလည္း ျပန္အမႈပတ္မွာ ေၾကာက္တာနဲ႔ ရြာျပန္ဖုိ႔ခ်ည္း ထစ္ထစ္ေငါ့ေငါ့ တုိက္တြန္းလုိ႔။ ေရွး႐ိုးစြဲ ရြာလူႀကီးတခ်ဳိ႕ ကလည္း ရြာ့အျပင္ကို လွည္းေပၚတင္ထုတ္ထားဖုိ႔ တကဲ ကဲ။

အစဥ္အဆက္ ႐ိုးသား ေအးခ်မ္းခဲ့တဲ့ ေက်ာက္ဖ်ာဒိုး ရြာကေလးရဲ႕ လူႀကီးေတြ ေခါင္းခ်င္းဆိုင္ရတဲ့ အျဖစ္၊ ဒီျပႆနာကို ေျဖရွင္းဖုိ႔ တုိင္ ပင္လုိ႔၊ ေဆြးေႏြးလုိ႔ကို မၿပီး ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ တစ္ဖက္က ၾကည့္ေတာ့ ကိုယ့္ရြာသား၊ မ်ဳိး႐ိုးစဥ္ဆက္ ၾသဇာေညာင္း ခဲ့တဲ့ ရြာဦးေက်ာင္းဒကာ သူႀကီးေဟာင္းရဲ႕သား ဦးပဥၥင္းလူထြက္၊ ေနာက္တစ္ ဖက္က မေန႔တစ္ေန႔ကမွ ေတြ႕ရတဲ့ တစ္ေန႔လုပ္ တစ္ေန႔စား မ်က္ႏွာမြဲ ဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္ အျပည့္နဲ႔ တရားခံ၊ အဲ က်န္တစ္ဖက္က တရားဥပ ေဒကုိ ဆုပ္ကိုင္ထားတဲ့ အုတ္ စက္ပိုင္ရွင္။ ဒီၾကားထဲမွာ အစိမ္းေသ ေသရင္ ရြာနာ တယ္၊ ျပႆနာ႐ႈပ္တယ္ဆို တဲ့အျမင္နဲ႔ ရြာျပင္ထုတ္ခ်င္ တဲ့ အဘုိးအုိေတြက တစ္မ်ဳိး။

ေအာ္ဟစ္ညည္းတြား ၿပီး ေျမေပၚမွာ လွဲေနတဲ့ လူတစ္ေယာက္ကို ေရွ႕မွာထား ကသုိင္း႐ႈရင္း ကုိယ့္ဆႏၵ ကုိယ္ဆုပ္ကိုင္ ေလွ်ာက္လဲ ေနၾကတဲ့ လူတစ္စု၊ ေက်ာက္ဖ်ာ ဒိုးရြာရဲ႕ ႐ံုးခန္း ကေလးထဲမွာ ျငင္းခုံ ေနလုိက္ၾကတာ သန္းေခါင္က ေမွာင္သထက္ ေမွာင္ေနေတာ့တာပါပဲ။



အျဖဴေရာင္(ေရႊ)
(ေရႊအျမဳေတ မဂၢဇင္း၊ ႏို၀င္ဘာလ ၂၀၁၀)

No comments:

Post a Comment