Saturday, 24 September 2011

ပ်က္စီးသြားေသာ စိတ္ဓာတ္ အပိုင္းအစမ်ား

ပုထုဇၨေနာ ဥမၼတၱေကာဟု ဘုရားရွင္မွ မိန္႔ၾကားခဲ့ဖူးေၾကာင္း ၾကားသိခဲ့ဖူးသည္။ ေနာက္ေတာ့ လူတစ္ကိုယ္ အေၾကာက္ တစ္မ်ဳိးဟု မွတ္သား ရျပန္သည္။ ဆိုပါေတာ့ ႐ူးျခင္းလား၊ ေၾကာက္ျခင္းလား မကြဲျပားႏုိင္ေသာ စိတ္ဓာတ္ တစ္မ်ဳိးျဖင့္ လူ႔ေလာကႀကီးမွာ ကြၽန္မ ရွင္သန္ရပ္တည္ ေနထိုင္လ်က္ရွိပါသည္။
(၁)
ကြၽန္မ ငယ္ငယ္က ဇာတိရပ္ ရြာမွာေတာ့ ကြၽန္မကို ေနာက္ရဲ ေျပာင္ရဲသူမရွိ။ အေဖက ရပ္ရြာမွာ ခန္႔ထည္ေအာင္ေနတတ္သူ၊ အေမ က ေက်ာင္းဆရာမ၊ အဲဒီေတာ့ အေဖ၊ အေမ မ်က္ႏွာႏွင့္ ေနာက္ ဝံ့သူမရွိ။ ကြၽန္မအလယ္တန္း ေလာက္ကေတာ့ အေမႏွင့္လုပ္ ေဖာ္ကိုင္ဖက္ ဆရာမတစ္ေယာက္ ၏ သား၊ ကိုေဇာ္ဟု အခ်င္းခ်င္း ေခၚၾကသူ တစ္တန္းတည္းသားႏွင့္ အစခံခဲ့ရဖူးသည္။ သူ႔အေဖက ကြၽန္မကို ေခြၽးမ၊ ေခြၽးမ ေခၚတတ္ ေတာ့ သူငယ္ခ်င္းေတြက စၾကပါ သည္။ ကိုေဇာ္က စာေတာ္ေလ ေတာ့ ဆရာမ စာေမးလို႔ မွန္ေအာင္ ေျဖႏိုင္ေလတိုင္း ”ေတာ္လွခ်ည္ လား”တဲ့..ဆက္ရန္ရွိသည့္စကား က ”ေဒၚလွရီ သား” ေပါ့။ ကြၽန္မ၏ မိခင္က ‘ေဒၚလွရီ’ေလ။ ကြၽန္မတို႔ တစ္တန္းသားေတြႏွင့္ ကြၽန္မတို႔ကို သင္သည့္ ဆရာမမ်ားအၾကား ဟား ရေသာ ဟားကြက္အျဖစ္ ကာလ အတန္ၾကာ ရပ္တည္ခဲ့ဖူးသည္။ ဒါပါပဲ..ဒါအလြန္ဆံုးပါပဲ။

အဲဒီလိုႏွင့္ ကြၽန္မအသက္ ၂၅ ႏွစ္ျပည့္ခါနီး ၁၉၉၈၊ မတ္လ ၂၇ ရက္ေန႔တြင္ ‘ေတာ္လွန္ေသာ ခရီး’ ဟု စိတ္တြင္ မွတ္ယူလ်က္ မႏၲေလး ၿမိဳ႕သို႔ ေရာက္လာခဲ့သည္။ အဲဒီက စလို႔ ကိုယ့္အရိပ္ကိုယ္ခိုရင္း ေလွ်ာက္လွမ္းခဲ့ေသာ ဘဝလမ္းမွာ ယခုခ်ိန္ထိ ႀကံဳေနရတာက နိဒါန္း ခ်ီခဲ့ေသာ စိတ္ဓာတ္တစ္မ်ဳိးႏွင့္ ပင္။
(၂)
မႏၲေလးၿမိဳ႕၊ ၇၃ လမ္းေပၚက ခ်ဳိးေကြ႕ဝင္ရေသာ ဒူးၾကားလမ္း ေပၚရွိ အေဆာင္တစ္ခုမွာေနရင္း ကြၽန္မအလုပ္ရွိရာရြာသို႔ သြားရ သည္။ ရြာမွာမေနရဲသည့္ ကြၽန္မက မနက္အေစာႀကီးထသြားၿပီး ည   မႏၲေလးအေဆာင္မွာ ျပန္အိပ္သည္။ ေက်ာပိုးအိတ္ကေလးလြယ္ ၿပီး ရြာထဲဝင္၊ ထြက္ေနသည့္ ကြၽန္မ ကို ရြာသားေတြက အထူးတဆန္း ေပါ့။ ေတာင္ႀကီးက လာသည္ဆိုေတာ့ ”ေတာင္ႀကီးမမ” တဲ့ ကြၽန္မ ကိုျမင္တုိင္း ”ေတာင္ႀကီးေမာက္မယ္ ရွား လား လား လာ လာ” ဟု ေအာ္တတ္ၾကသည္။

ရြာကေလးကို ျဖတ္သန္းရခ်ိန္ မ်ားလာေတာ့ ရြာကေလးႏွင့္ ခင္မင္မႈ တိုးလာသလို ကြၽန္မလုပ္ငန္းက တိုးတက္လာခဲ့ၿပီ။ အုတ္လုပ္ငန္း တစ္ခုအတြက္ အုတ္စိမ္းဘဝမွ မီး ႐ိႈ႕သည့္အဆင့္ ေက်ာ္လြန္ခဲ့ၿပီဆို ေတာ့ တိုးတက္သည္ဆိုၾကပါစို႔။ အုတ္နီခဲမ်ားကို ဆိုက္သို႔ ပို႔ရန္ျပင္ရ ေတာ့သည္။ အဲဒီရက္ေတြမွာ ကြၽန္မ တစ္သက္လံုးစြဲေနေစမည့္ အေၾကာက္တရားတို႔ကို လက္ခံရရွိခဲ့ေတာ့သည္။

အုတ္ဖိုက အုတ္နီခဲေတြပို႔ဖို႔ ကားလိုသည္။ မႏၲေလးမွာ ကိုယ္ပိုင္ ကားမရွိေတာ့ သူမ်ားကားငွားရ သည္ေပါ့။ တစ္ရက္ေတာ့အမ်ဳိးသမီး တစ္ေယာက္ လံုခ်ည္ေလးတိုတို ဝတ္ကာ ပ်ာယာပ်ာယာႏွင့္ ေရာက္ လာသည္။ ေန႔လယ္ေန႔ခင္း ကြၽန္မ နားတတ္ေသာ တဲကေလးထဲ  ခါးေထာက္မ်က္လံုးေဝ့ၾကည့္ၿပီး           ”ကိုၾကည္ေကာ ကိုၾကည္..” တဲ့။

အဲဒီအခ်ိန္အထိ နာမည္ေတြ မသိေသးသည့္ ကြၽန္မက
”ဘယ္သူ႔ေမးတာလဲ မသိ ဘူး”
”အံုနာေလ ဟိုကားရဲ႕ အံုနာ ကို ေမးတာ”
”မသိဘူးေလ ကားနားရွိမွာ ေပါ့ လိုက္သြားပါလား”

ဒ႐ိုင္ဘာမွန္းမသိ၊ အံုနာမွန္း မသိ၊ အံုနာ ကေတာ္မွန္းမသိ၊ အားလံုးကို ဝါးတားတားႏုိင္ေနခ်ိန္မွာ အဲဒီ အံုနာက ေတာ္လုိက္လာတာ က ကြၽန္မနဲ႔ သူ႔ေယာက်္ားကို စိတ္ မခ်လို႔ ဆိုတဲ့အသံေတြ ထြက္လာေတာ့ ကြၽန္မ တစ္ကိုယ္လံုးေတာင့္ မတ္သြားသည္အထိ အံ့ၾသတုန္လႈပ္ ရသည္။

ကြၽဲနဖားရြာဆိုတာ ကြၽဲနဖား ေတာင္ႏွင့္ ေတာ္လွန္ေရးေၾကာင့္ နာမည္ႀကီးသလို ညမီးထိန္ထိန္ လင္းေနတတ္သည့္ ကြၽန္းသစ္ဆိပ္ ကမ္းေၾကာင့္လည္း နာမည္ႀကီးခဲ့ဖူး သည္။ အဲဒါေၾကာင့္ ရြာမွာ ေထာင္က်ဖူးသူ အမ်ားႀကီးရွိၿပီး အဲသည္ လူေတြက တိုက္ပိုင္၊ ကားပိုင္ေတြ ႏွင့္ တစ္ရြာလံုး တိုက္ေတြ ေဖြးေနေတာ့သည္။ ကြၽန္းသစ္ ေခတ္ေကာင္းစဥ္ ရြာသားေတြရဲ႕ အေနအထားကို တိုက္ပိုင္၊ ကားပိုင္သည့္ ရြာသား ႀကီးေျပာျပတာက

”ေတာင္ႀကီးမမႏွယ္ က်ဳပ္တို႔ ကလည္း ဘာမွမသိ မအူမလည္ ေတြ၊ စကြဲယားေတြ ေစ်းေကာင္းတယ္၊ က်ဳပ္တို႔ ရြာကိုလာတဲ့သူတိုင္း စကြဲယား၊ စကြဲယားနဲ႔ ဘာပါလိမ့္  မလဲေအာက္ေမ့တယ္ ေလးေထာင့္တံုးကို ေျပာတာဗ်” တဲ့။

အာေပါင္အာရင္းသန္သန္ ေျပာေနေသာ လက္ညႇိဳးေလာက္ ဆြဲႀကိဳးတုတ္တုတ္ႀကီး ဝတ္ထားသည့္ ရြာသားႀကီးအေျပာကို ရယ္ခ်င္ေပမယ့္ မရယ္ရက္၊ ၿပံဳးခ်င္ေပမယ့္ မၿပံဳးရက္ခဲ့။ တကယ္ဆိုေတာ့ ကြၽဲနဖားက မႏၲေလးႏွင့္ ၁၆ မိုင္ သာ ေဝးပါသည္။

ဘဝကို တန္ဖိုးထားစိတ္၊ ပညာကို ခင္တြယ္စိတ္၊ ဘယ္သူ႔ကို မွ ေအာက္က်မခံႏိုင္စိတ္ေတြႏွင့္ တစ္ျပည္တစ္ရြာမွ လာေနသည့္     ‘ငါ’ လို လူမ်ဳိးကိုမွ ေျပာတတ္ပ ေလဟူေသာ မာနက ေဒါသၾကား တလူလူလြင့္လို႔။ တကယ္လည္း ကြၽန္မက ကိုယ့္ခြန္ကိုယ့္အားမဟုတ္ ရင္ တန္ဖိုးထားသူမဟုတ္၊ ဒါေၾကာင့္ လည္း ေဆြမ်ဳိးမရွိ၊ အသိမရွိသည့္ ဒီလိုေတာထဲမွာ ဇာတိရင္းျမစ ္မသိရသည့္ အလုပ္သမားလူၾကမ္းမ်ား ကို အုပ္ခ်ဳပ္ရင္း တစ္ေယာက္တည္း ေပ်ာ္ႏိုင္ခဲ့သည္ပင္။ နိစၥဓူဝ သြားေရာက္ အလုပ္လုပ္ရသည့္ ကြၽန္မ၏ အုတ္ဖိုက ရြာႏွင့္ တစ္ဖာလံု ေက်ာ္ေက်ာ္ေဝးၿပီး ရြာသခ်ဳႋင္းႏွင့္ ကပ္ေနပါသည္။ ရြာသူ၊ ရြာသားမ်ားပင္ ကိစၥမရွိလွ်င္ မလာတတ္၊ မလာ ရဲၾကသည့္ ေနရာတစ္ခု၊ ”အလုပ္ လုပ္မွရမယ္” ဆိုေသာ အေတြးအေခၚႏွင့္၊ ”သူမ်ားပစၥည္း အလကားမရလိုသည့္” ခံယူခ်က္တို႔ ပညတ္ခဲ့လို႔သာ အဲဒီေတာထဲ မွာ ေနဝံ့ျခင္း ၊ ေနေပ်ာ္ျခင္းပင္။ (ကြၽန္မ၏ ‘ေနရာ’ ဝတၴဳကို အဲဒီရက္ပိုင္းက၊ အဲဒီ အုတ္ ဖိုမွာ ေရးျဖစ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။)

ပညာကို တန္ဖိုးထားေသာ ကြၽန္မအတြက္ သတင္းစာယူမည့္ သူ မရွိေသာ၊ ကိုးရီးယားကားလာ ၿပီးလို႔ သတင္းလာလွ်င္ `TV´ ပိတ္ပစ္တတ္ေသာ၊ တစ္ရြာလံုးမွာ စာအုပ္ဆိုင္တစ္ဆုိင္မွ မရွိေသာ၊ တစ္ရြာလံုးေပါင္းမွ ဘြဲ႕ရ ႏွစ္ေယာက္၊ သံုးေယာက္ထက္ ပိုမရွိႏုိင္ေသာ၊ တိုက္ေဆာက္ကားစီးၿပီး ေထာင္ထဲ ဝင္ခ်ည္ထြက္လွည့္ လုပ္ေနသူ ေတြ မ်ားေသာ ကြၽဲနဖားရြာကို ဘဝခရီး တစ္ေထာက္နားသည့္ ယာယီစခန္း အျဖစ္သာ မွတ္ယူေလသူမို႔ ဒီလို အေျပာခံရျခင္းကို ေခြး႐ူးကိုက္ခံရျခင္းထက္ နာက်င္ စက္ဆုပ္မိသည္။

အဲဒီအခ်ိန္မွစၿပီး စိတ္ခံစားမႈ တစ္မ်ဳိးက ကြၽန္မႏွလံုးအိမ္ကို တျဖည္းျဖည္း တြယ္ၿငိလာပါေတာ့သည္။ အိမ္ေထာင္သည္ ေယာက်္ားေတြနဲ႔ အလုပ္သေဘာအရ ဆက္ဆံ ရတုိင္း မာန္ခ်ီထားတတ္သည့္ ဓေလ့ ကြၽန္မမွာ အ႐ိုးစြဲေနျခင္းက ႐ူးျခင္းတစ္မ်ဳိး ဟုဆိုလွ်င္ အစြပ္စြဲခံရမည္ကို ရွက္ေသာ သိမ္ငယ္စိတ္ က ေၾကာက္ျခင္းတစ္မ်ဳိးဟု ေျပာႏုိင္ပါသည္။

အလုပ္လုပ္ေနသူမို႔လားေတာ့ မေျပာတတ္။ ခဏခဏ ႀကံဳေတြ႕ရတတ္ေသာ အဲဒီအျဖစ္အပ်က္မ်ား ကို အံႀကိတ္သည္းခံလာခဲ့ရာက ကြၽန္မ လက္ထပ္ခ်ိန္မွာ လြတ္ ေျမာက္ၿပီဟု ရဲရဲဝံ့ဝံ့ ထင္စားခဲ့မိသည္။ သို႔ေသာ္..။
(၃)
ကြၽန္မ ဦးစီးေခါင္းေဆာင္လုပ္ခဲ့ဖူးေသာ အုတ္လုပ္ငန္းႏွင့္ ယခု အမ်ဳိးသား၏ ေခါင္းေဆာင္မႈေအာက္မွာ လုပ္ေနေသာ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းတို႔က သဘာဝတူပါ သည္။ လူၾကမ္းေတြကို ထိန္းခ်ဳပ္ရေသာ လုပ္ငန္းျဖစ္ျခင္းႏွင့္ ဦးေဆာင္သူ အမ်ားစုက အမ်ဳိးသားမ်ား ျဖစ္ေနၾကျခင္းပါပဲ။ အမ်ဳိးသမီး က ခပ္ရွားရွားပင္။

လုပ္ငန္းသဘာဝကို လိုက္ၿပီး ကြၽန္မအမ်ဳိးသားႏွင့္ ကြၽန္မ တာဝန္ကိုယ္စီ ခြဲယူထားရာ ကြၽန္မတာဝန္ က်ေသာ အပိုင္းႏွင့္ စပ္ဆိုင္ေသာ ဆက္ဆံရာ လူမႈအသိုင္းအဝိုင္းမွာလည္း ႀကံဳရ၊ ဆံုရျပန္ပါသည္။ ဖုန္းျဖင့္ ဆက္သြယ္ရ လြယ္ကူေသာ ၿမိဳ႕ဧရိယာအတြင္းမွာ ဖုန္းျဖင့္ ဆက္သြယ္မိလွ်င္ ခဏခဏႀကံဳေတြ႕ရ တတ္တာကတစ္ဖက္သူ မိန္းမသားမ်ား၏ တုံ႔ျပန္မႈပင္။ ကြၽန္မ တယ္လီဖုန္းေခၚဆိုမႈကို မေတာ္တေရာ္ တုံ႔ျပန္ခံရလွ်င္ ကြၽန္မေခါင္းထဲ ေမးခြန္းေတြ တန္းစီ ဝင္လာပါေတာ့သည္။

ဖုန္းေျပာသူတိုင္း သိေနမည့္ ဖုန္း ယဥ္ေက်းမႈေတြကို နားမလည္ၾကသူေတြလား၊ ဖုန္းမေျပာဖူးသူေတြလား၊ တစ္ဖက္သူကို မျမင္ရဘဲ ဖုန္းသံၾကားတာနဲ႔ အကဲဆတ္ေနရ ေလာက္ေအာင္ သူတို႔ ေယာက်္ားေတြက လစ္ရင္လစ္သလို ေဖာက္ျပန္ တတ္ၾကသူေတြလား၊ သူတို႔ အိမ္ေထာင္ေရးေတြက ဘယ္လို အိမ္ေထာင္ေရး မ်ဳိးပါလိမ့္၊ အလုပ္လုပ္ေနသည့္ ေယာက်္ား တစ္ေယာက္အေပၚ နားလည္မႈမေပးႏုိင္တာ ဘယ္သူ႔ခ်ဳိ႕ယြင္းခ်က္လဲ ေယာက်္ားအျပစ္လား၊ မိန္းမ အျပစ္လား..။

အဲဒီေမးခြန္းေတြႏွင့္အတူ ကြၽန္မ၏ ေၾကာက္ေသာ စိတ္ကေလး ေခါင္းေထာင္ထလာကာ ဘယ္ေတာ့မွ မၿငိမ္းႏုိင္ေတာ့မည့္ မီးတစ္စႏွယ္ တရွိန္ရွိန္ တညီးညီး ေတာက္ေလာင္ လာျပန္ေတာ့သည္။ ”ၿငိႇမ္းလို႔မရတဲ့..မီးေတြ”ေပါ့ေလ။

အဲသလိုႏွင့္ ဖုန္းပဲဆက္ဆက္၊ လူကိုယ္တိုင္ပဲေတြ႕ေတြ႕ ကြၽန္မ ကိုယ္ကြၽန္မ မိတ္ဆက္မိသည္က ကြၽန္မနာမည္မဟုတ္ေတာ့။

”ကြၽန္မ ဦးသိန္းႏိုင္ အမ်ဳိးသမီးပါ” ဟု။ ေနာက္ တစ္ေယာက္တည္း သြားစရာကိစၥႀကံဳေလတိုင္း လမ္းေတြ႕သူမွန္သမွ်ကို ကြၽန္မ အမ်ဳိးသားက ဘယ္လို၊ ကြၽန္မ သားေတြက ဘယ္လိုေပါ့။ မ႑ပ္တိုင္ တက္ျပမိသည္ခ်ည္းပင္။ ကြၽန္မ စိတၱဇကို မသိသူမ်ားက မိသားစုကို အလြန္ အင္မတန္ခင္တြယ္သူဟု အထင္ေရာက္ၾကမွာပင္၊ အေၾကာင္းသင့္ခ်င္ျပန္ေတာ့လည္း ဒီလုိပါပဲ။

မိန္းမတစ္ေယာက္အတြက္ မိသားစုဆိုတာ အစဥ္အၿမဲ မဟာရံတံတုိင္းႀကီးျဖစ္ေသာ္လည္း တစ္ခါတစ္ရံမွာ ထိုးေဖာက္ဝင္ေရာက္ လာတတ္သည့္ စကားလံုး ဒံုးက်ည္မ်ား အၾကား ကြၽန္မ အသက္ရွဴ ရပ္မိတတ္သည္။
”စစ္ပြဲေတြထဲမွာ စကားလံုး စစ္ပြဲက ေၾကာက္စရာအေကာင္းဆံုး” ဆိုေသာ အဆိုအမိန္႔တစ္ခု ရွိသည္ မဟုတ္ပါလား။ ထိုကိစၥ ေတြႏွင့္ႀကံဳရေလတုိင္း ကြၽန္မ၏ ဟိုးအနက္႐ိႈင္းဆံုး ႏွလံုးသားတစ္ေနရာမွ ကဗ်ာေလး တစ္ေၾကာင္းတစ္ေၾကာင္း ထြက္ထြက္က်လာတတ္ပါ သည္။ စိတ္လိုလက္ရ ရွိမိခ်ိန္ ကဗ်ာေလးကို စာစီမိေတာ့..
ေဗဒါရီ
ျမစ္နံေဘး ေရတိမ္ရာမွာ
ဘူးေတာင္းကို ေရထဲႏွစ္တဲ့
ဘိုးရေသ့ရဲ႕ ေဗဒါရီ..
အေျပာက်ယ္ေတာရဲ႕အလယ္မွာ
နိဗၺာန္ေမွ်ာ္ရည္စူး
ရေသ့ထူးရဲ႕ သံေယာဇဥ္တရား
အထင္မမွား အျပစ္မပြားေစေရး
စေတးခံရရွာတဲ့
မာတုဂါမ ေဗဒါရီ..
ေဗဒါရီေရ မင့္ဘူးေတာင္းထဲမွာ
လြတ္လပ္ျခင္းေတြထည့္
က်င့္ဝတ္သိကၡာေတြထည့္
ကဲ့ရဲ႕တင္းဆိုျခင္းက ေရွာင္ကြင္းလို သတဲ့လား..
ဘိုးရေသ့ရဲ႕ ေသာက
ေလာကဓံရဲ႕ ပေယာဂၾကားက
စေတးခံ ေဗဒါရီ ေရ
ေတာနက္ရဲ႕ အက်ယ္ခ်ဳပ္မွာ
တကယ္အဟုတ္ပဲ ေပ်ာ္ေမြ႕ႏိုင္သ တဲ့လား…
ျဖဴစင္ျမင့္ျမတ္
က်င့္အပ္တဲ့ က်င့္ဝတ္ေတြဟာ
ခါးဝတ္လိုၿမဲၿမံ
ရဲရဲရင့္ရင့္ မွန္ကန္ေနမွေတာ့
ဘူးေတာင္းလိုေသးသတဲ့လား
အခ်ဳပ္သား ေဗဒါရီ
ျမစ္နံေဘး ေရတိမ္ရာမွာ
လူမႈဒုကၡ အက်ဥ္းက်တဲ့
မာတုဂါမ ေဗဒါရီေရ
သမၻဝညီေနာင္ ကယ္တင္ခဲ့လို႔
မင့္ခႏၶာ လြတ္ေျမာက္ခဲ့ေပမယ့္
မင့္ဘူးေတာင္းကေတာ့
ေရထဲမွာ အႏွစ္ခံရဆဲပါပဲ။    ။
တံခြန္မရွိေသာ ရထား၊ လင္ မရွိေသာ မိန္းမ.. မတင့္တယ္ဟု ေရွးစာမ်ားထဲမွာ ဖတ္မွတ္ ရဖူးသည္။ ကဲ လင္ေယာက်္ားႏွင့္ တြဲလက္ မပ်က္ရွိေနပါလ်က္ မလြတ္ ကင္းႏုိင္သူ ကြၽန္မက ေလာကခံု႐ံုး ကို စြဲခ်က္တစ္ခုတင္ခ်င္ပါသည္။ တရားခံက အေရခြံပါးလ်ားသည့္ ကြၽန္မကိုယ္တုိင္လား၊ မိန္းမျမင္သမွ်၊ မိန္းမသံၾကားသမွ် သဝန္တို စြပ္စြဲတတ္သူ တစ္ဖက္မိန္းမ တခ်ဳိ႕ေလလား၊ ေဖာက္ျပန္တတ္ေသာ၊ ေဖာက္ျပန္ေလ့ရွိေသာ၊ ေဖာက္ျပန္ေတာ့မွာပဲဟု သကၤာမကင္းခံရေအာင္ အေနအထိုင္ ေလာ္လည္ေသာ သူတို႔၏ ေယာက်္ားမ်ားေပလား..။        ။

အျဖဴေရာင္(ေရႊ)
ရတီမဂၢဇင္း ၂၀၁၁ စက္တင္ဘာလ

No comments:

Post a comment